Usaldus Tippjuhtide vastu

risk-assess-web2

Mõni kuu tagasi osalesin ma ühes rahvusvahelises küsitluses („Trust in Management“), mis püüdis leida vastuseid küsimustele, kas ja kuipalju usaldavad investorid täna erinevate ettevõtete tippjuhte. Lisaks püüti ka selgitada, millised on need konkreetsed juhtide omadused, mis vastavalt siis kas aitavad luua või hoopiski vähendavad seda nii väga vajalikku vastastikust usaldust. Siinkohal jagaksingi nüüd teiega selle küsitluse tulemusi, mis oma algses vormis on suunatud küll investeerimismaailmaga seotud ettevõtetele, kuid oma universaalsuses on siiski tähenduslik ja laiendatav kõigile teistele ettevõtetele ja nende juhtidele.

Lühidalt, hea uudis on see, et investorid ikka usaldavad veel ettevõtete finantsjuhte (CFOs) ja juhatuse esimehi (CEOs), kuid see usaldus on vähenenud ühe-kolmandiku investorite seas võrreldes viimase kolme aastaga. Juhtide kõige enam usaldust loovateks isiksuseomadusteks loetakse tagasihoidlikkust, sõbralikkust ja enesekindlust. Kuigi investoritel puudub selge eelistus mees- või naisjuhi soo osas, eelistatakse isiksuseomadustelt siiski rohkem feminiinset tüüpi inimest. Watch out macho man. Investorite usaldust kõige enam mõjutavateks käitumisomadusteks loetakse empaatiat positiivse ja ründavat käitumisstiili negatiivse poole pealt. Üllatus pole seegi, et palju rohkem võib usaldust kaotada halva käitumisega kui võita hea käitumisega.

Juhtide isiksuseomaduste vastandite hindamisel on vahest kõige üllatavamaks paar „detailidele orienteeritus“ vs „suur pilt“, kus investorid eelistavad nn spetsialisti tüüpi juhte generalistidele. Mhmm – aga kes loob siis visiooni, strateegia vms… Muidugi, muidugi, tänapäeva maailmas on ettevõtte suure pildi omamise kohustus siiski selle omanike ehk nõukogu pädevus ja õigus, samal ajal kui ettevõtete tegevjuhtide roll on peamiselt vaid neile seatud piiride raames argipäevane opereerimine. Aga isegi kui see on üldteada tõde, kipume kahjuks seda sageli unustama. Kuidas muidu seletada asjaolu, kus avalikku inforuumi täidetakse visioonidega inimeste poolt, kelle fookus ja roll on kitsalt ettevõtte või sektori keskne ja kelle suhtes ootusedki kaugemale ulatu. Ühesõnaga, lugu mehest ja tema liistudest oleks siingi paslik. Ja veel üks tähelepanek, mida madalamat profiili üks ettevõtte tippjuht hoiab, seda usaldusväärsemana teda hinnatakse. Ehk siis vähem glämmi ja esikaasi, ning rohkem silmatorkamatust- see kehtib muuseas ka neid inimesi ümbritsevate asjade suhtes – autod, majad,nai… … igaüks saab seda rida isekeskis pikendada.

Mis puudutab ettevõtte finantsedukust ja sellega loodavat või hävitavat usaldust, siis ka siin pole iseenesest midagi üllatavat – tuleb lihtsalt olla edukas ja omanikele/ investoritele palju raha teenida. See on tänane põhiväärtus. Ehk siis ettevõte vastu, mis on võimeline pidevalt kasvatama kasumlikkust, tekib ka suurim usaldus. Loogiliselt vastupidine on aga olukord, kus ettevõte pole suuteline genereerima kasumit turuootustele vastavalt. Usaldus kaob kiiremini, kui arvata osatakse.

Aga et isiklik avastamisrõõm pidavat olema suurem ettekirjutatust, soovitan ma teil ülejäänud küsitluse ja selle tulemustega tutvuda edasi nüüd iseseisvalt. Raport on kättesaadav siit Trust in management

 

Rubriigid: Analüüsid, märksõnad: , . Salvesta püsiviide oma järjehoidjasse.

Lisa kommentaar

Sinu e-postiaadressi ei avaldata. Nõutavad väljad on tähistatud *-ga

*

*


Saad kasutada järgmisi HTML-i märgendeid ja atribuute: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>